Ebben a nevelési évben az óvodai beíratás 2014. május 7-8-án 8.00-17.00 óráig lesz.
Beíratáshoz szükséges okmányok:
8.§ (1) „ Az óvoda a gyermek 3 éves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a 3. életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a településen, fővárosi kerületben vagy ha a felvételi körzet több településen található az érintett településeken lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező 3 éves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.”
(3) „ A gyermek-ha a törvény másképp nem rendeli-, abban a nevelési évben, amelyben az 5. életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától napi 4 órát köteles óvodai nevelésben részt venni.”
45. § (1) Magyarországon-az e törvényben meghatározottak szerint-minden gyermek köteles az intézményes nevelésben-oktatásban részt venni, tankötelezettséget teljesíteni.
(2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik. Az a gyermek, akinek esetében azt a Szakértői Bizottság javasolja, további 1 nevelési évig az óvodában részesül ellátásban, és ezt követően válik tankötelessé. A tankötelezettség teljesítése a nevelési év első napján kezdődik. Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget korábban eléri, a Kormányhivatal a szülő kérelmére Szakértői Bizottság véleménye alapján engedélyezheti, hogy a gyermek 6 éves kor előtt megkezdje tankötelezettségének teljesítését.”
A gyermekek mindig nagy örömmel és izgatottan készülnek születésnapjuk megünneplésére. Ilyenkor a többi gyermek énekkel, rajzokkal kedveskedik, jókívánságokkal köszönti a szülinapost.
A köszöntés része az elfogyasztott ünnepi torta, sütemény is. Ezt az ünneplés reggelén kérjük a csoportokban leadni.
Az ÁNTSZ előírások szerint csak számlával igazolt eredetű a süteményt adhatunk a gyereknek, kérjük ezt is mellékeljék a tortához, süteményhez.
Rostos üdítőt vagy szörpöt kínálunk a gyerekeknek, ehhez kérjük a szülőket, hogy asztalonként 1 liter egyforma (!) üdítővel, vagy összesen 1 üveg szörppel járuljanak hozzá.
A nyáron született gyermekek születésnapját májusban vagy a névnapjukon tartjuk meg. Kérjük a Szülők előzetes egyeztetését az ünnepléshez, hogy az óvodai programok miatt ez a gyermekek számára fontos esemény ne maradjon el!
A gyermekek háromszori táplálkozásának megszervezése az óvoda feladata, mely élelmiszerekből ételmintát köteles 48 órán át a hűtőben tárolni.
Az ételminta elrakása vonatkozik az otthonról hozott élelmiszerekre is. Kivéve a kirándulások alkalmával kiegészítő tízórai, gyümölcs, zöldség.
Az óvoda területén a gyermekek egyéni etetése otthonról hozott élelmiszerekkel nem etikus, valamint az óvoda tisztán tartását is zavarja (öltöző, udvar).
Kérjük a kedves Szülőket, hogy az étkezési díjakat a kijelölt befizetési napokon befizetni szíveskedjenek!
Tej és lisztérzékenység, vagy egyéb probléma esetén, orvosi javaslattal az eltérő étkezés megrendelésére lehetőség van.
Kérjük a kedves Szülőket, hogy a hiányzást reggel 9. 00 óráig jelentsék, a gyógyulást szintén be kell jelenteni. Amennyiben a gyermekük gyógyulásáról előzetesen nem tájékoztatják az óvodát, a gyermekük számára arra a napra amikor jön és nincs jelentve, étkezést biztosítani nem tudunk. Túlfizetéseket a következő hónapban tudunk jóváírni.
A bejelentés 24 óra múlva lép életbe.
A gyermek hiányzása esetén az óvoda automatikusan nem mondja le az étkezést, a lejelentés elmulasztása esetén a térítési díj visszafizetésére nincs lehetőség.
Étkezési kedvezmények:
Óvodai nevelésünk eredményességét a tanuláshoz szükséges képességek alapvetően meghatározzák.
Az iskolaérettségnek testi, lelki, szociális kritériumai vannak, melyek közül egyik sem hanyagolható el, mindegyik egyformán szükséges a sikeres iskolai munkához.
A testileg egészségesen fejlődő gyermek hatéves kora körül eljut az első alakváltozáshoz.
Megváltoznak testarányai, megkezdődik a fogváltás. Teste arányosan fejlett, teherbíró. Mozgása összerendezettebb, harmonikusabb. Erőteljesen fejlődik a mozgáskoordináció, finommotorika. Mozgását, viselkedését, testi, lelki szükségleteit szándékosan irányítani képes. A lelkileg egészségesen fejlődő gyermek érdeklődésével, nyitottságával készen áll az iskolába lépéshez.
A szociálisan érett gyermek:
A gyermek tanuláshoz szükséges képességei folyamatosan fejlődnek, érzékelése, észlelése differenciálódik.
Az iskolaérettségről szülőknek
Hétfő: katolikus hittan
Kedd: -
Szerda: logopédia, fejlesztő foglalkozás
Csütörtök: úszás
Péntek: református hittan
„ A gyermeket nem motiválni kell, hanem a motiváltságukat ébren tartani” (Freinet)
Alapelveink:
A gyermekekkel foglalkozó valamennyi felnőtt nevelő magatartásában közvetíti az identitást, a partnerkapcsolatokon alapuló nevelési stílust valljuk elfogadhatónak.
Nevelőmunkánk fő célja
Nevelőmunkánk fő célja: kétnyelvű gyermekek nevelése, igényes nyelvi környezetben.
Óvodai nevelésünk a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására irányul az emberi jogok és alapvető szabadságjogok tiszteletben tartásával, a fejlődő személyiséget megillető különleges védelem biztosításával.
Szeretet kapcsolatok, érzelmi biztonság, komfortérzet megteremtésével biztosítjuk az óvodai élet nyugalmát, a nevelési folyamatban a gyermek kiegyensúlyozott, optimális fejlődését.
A kultúra közvetítésben és szokás kialakításban a játékot, játékosságot módszertani alapkövetelményként valósítjuk meg.
Nevelőmunkánkat gyermeklélektani ismereteinkre alapozzuk, figyelembe vesszük az érzést, fejlődés és fejlesztés összefüggéseit, a sokoldalú képességfejlesztésben a keveset, lassan, jót, gyakran ismételve elvet valósítjuk meg.
Az alkalmazott programokkal olyan szociális és kognitív fejlettségi szintre juttatjuk el a gyermekeket, amelyekkel képessé válnak az iskolába lépésre.
Kétnyelvűség az óvodában
Kétnyelvűnek tekinthető az a személy, aki mindkét nyelven megfelelő nyelvi kompetenciával rendelkezik.
A gyermekek, akik szűkebb környezetükben (családban) nem tanulták meg a német nyelvet, lehetőséget kapnak az óvodában egy megfelelő nyelvi környezet megélésére.
Küldetésnyilatkozat
"A mai rohanó világban szükség van a kisgyermeknek egy nyugodt kis ’szigetre’, ahol megismerheti szűkebb környezetét, a nemzetiség nyelvét, kultúráját, hagyományait, a környezet védelmét, az egészséges életmód szokásait.
Valljuk, hogy minden gyermek értelmi fejlődése, megismerő, alkalmazkodó, feladatmegoldó képessége tevékenységek során fejlődhet.
Arra törekszünk, hogy gyermekeinket elsősorban a játékon keresztül minél több ismerethez juttassuk. A játékosság keretein belül, differenciált fejlesztéssel iskolaérett gyermekké váljanak.
Óvodánkban fontosnak tartjuk, hogy a felnőtt odafigyeljen a kisgyermekre, vele legyen, társa legyen. Ezt az óvodapedagógusok gyermekszerető, empatikus személyisége biztosítja.”
Mottónk:
„ Ha jövő évről akarsz gondoskodni, vess magot….
Ha egy évtizeddel számolsz, ültess fát….
Ha terved egy életre szól, EMBERT nevelj!”
(kínai bölcs)
Óvodánk a Vértes hegység lankái között található, barátságos környezetben. Udvara tágas, pázsitos, természetes anyagokból készült fajátékokkal felszerelt. A dús lombú, árnyékot adó fák alatt jó lehetőség nyílik az udvari élet megszervezésére, a gyermekek mozgásigényeinek kielégítésére.
A csoportszobák és a gyermeköltöző 2013 nyarán lettek felújítva. Eszközkészletünket folyamatosan bővítjük.
Az óvoda épülete az 1800-as évek végén épült. Gróf Eszterházy Miklós gróf tulajdona volt. Lakásként funkcionált, itt élt a falu jegyzője. Az óvoda 1947-ben nyitotta meg kapuját a kitelepítések után, mint községi óvoda. Hamarosan azonban állami óvoda lett. Kezdetben egy csoporttal működött 10-15 gyermekkel. 2013. január elejétől az óvoda vezetője lett az ÁMK igazgatója.
A megnövekedett gyermeklétszám szükségessé tette a két csoport kialakítását, amelyre 1973-ban került sor. 1991-ig Csákvár Nagyközség egyik tagóvodája, 1995-től a Vértesboglári Általános Művelődési Központ keretében működik.
Óvodánkban a gyermekek 1995 óta ismerkednek a német nemzetiségi nyelvvel. 1999 óta, mint Német Nemzetiségi Óvoda működünk az ÁMK keretén belül. 2000-ben megkezdődött a gyermekek német nemzetiségi tánc tanítása vendég oktatókkal. Ma már mind a két csoportban ismerkednek és használják a gyermekek a német nyelvet.
Fontos számunkra a hagyományok megismertetése és ápolása.
„Ha a Gyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet….” (Bólyai Farkas)